Bm-besök och ny barnvagn

Smyger in ett allmänt inlägg tills de något mer personliga kommer, hoppas att ni alla haft en riktigt fin midsommarafton! Vi klarade oss med fint väder fram till 18-tiden då både regnet och myggen anlände i en rasande hastighet, glad mamma idag med en dotter som tog sovmorgon fram till 6:30 🙂

 

En stor händelse skedde förra helgen i vårt hem när Sofia Josephine släppte taget och tog sina första stapplande steg! Än så länge håller hon helst i en hand när hon ska gå, men det finns helt klart en drivkraft där som inte fanns innan. Nu väntar vi med spänning på fortsättningen! Med min växande mage ser jag onekligen fram emot när hon kommer att gå bra själv, det börjar bli tungt att lyfta nu.

 

I torsdags var jag på mitt första bm-besök (v 25+0) sedan inskrivningen och bokade upp tider september ut, misstänker dock att jag missade att skriva upp en tid i augusti eftersom det är ett glapp där. Blev lite konstiga tider enligt graviditetsveckorna beroende på att jag fr o m slutet av augusti anpassade dem efter dotterns dagistider, känns ändå bra att kunna passa på när hon ändå är borta. Här är värdena för den här graviditeten, inom parentes värdena för när jag väntade Sofia Josephine. Allt ser bra ut bortsett från att jag borde haft högre blodsocker knappt två timmar efter en bra frukost. Blev även lite förvånad över vikten och sf-måttet eftersom magen är större ut nu än vad den var sist.

 

Sf-mått: 23 cm (24 cm)

Hjärtljud: 140 (132)

Blodtryck: 110/60 (115/60)

Blodvärde: 127 (115)

Blodsocker: 3,7 (5,6)

Vikt: +5 kg (+7 kg)

 

Nu efter midsommarhelgen ska vi lägga ut vår älskade Cameleon till försäljning eftersom vi ska hämta vår nya barnvagn när vi är i Stockholm nu i juli. Beställde en Bugaboo Donkey i svart och offwhite för en dryg månad sedan, blev frälst i färgsättningen trots att jag tyckt att samma färger på Cameleon såg hemska ut. Valet av syskonvagn var enkel, vi älskar som sagt vår Cameleon och vi vill inte ha en vagn där barnen bara kan sitta framåtvända redan från 6 månader.

 

7 tankar på “Bm-besök och ny barnvagn

  1. Grattis till första stegen! Det brukar gå snabbt framåt i gångutvecklingen efter de är tagna så snart springer hon runt som ett jehu skulle jag gissa! 🙂

    Utmärkt val av vagn. Vi köpte vår nyligen med och är helt frälsta i den. Själva valde vi en svart och röd färgkombination, men dina färgval är snygga de med. 🙂

    Ha en fortsatt bra midsommar!

    /S

    • Tackar! Ja jag hoppas det som sagt, vill dels hon ska kunna gå när hon börjar dagis och dels börjar det kännas när man lyft henne en del nu 😉

      Vad härligt att höra att ni är nöjda med vagnen, jag har känt likadant för vår Cameleon så det kändes tungt att behöva byta. Men Bugaboo är alltid Bugaboo antar jag 🙂 blev ett otippat färgval här, just nu kör vi helsvart. Snyggt med rött och svart tillsammans också!

      Ha en fortsatt härlig midsommarhelg du med! Kram

  2. Heja Sofia Josephine till de första stegen, stora tjejen! Nu kommer de gå undan, snart kommer hon att springa ute på eran gräsmatta!

    Vilken fin vagn ni har beställt, hoppas att ni kommer att bli lika nöjd med den som den ni har nu.

    • Det är riktigt häftigt, men en bit kvar. Men fort lär det gå 😉

      Ja, ska bli lite spännande med en ny vagn, kul med annan färg med! Testar och ser om jag kan kommentera imorgon igen, kan vara något ändrat på wordpress. Kram

  3. Den är helt underbar vagnen. Vi är supernöjda och använder den massor.. Och färgerna är sjukt snygga, valde ju mellan den och helsvart. 🙂

    Härligt att lilltjejen, som ju är stora tjejen nu, knatar på. Heja heja!

    Kraaamar

Lämna en kommentar