RUL

Till att börja med, från och med imorgon kommer min blogg att bara vara en bildblogg fram tills jag hunnit uppdatera mig hos er jag följer. Känner att tiden inte räckt till på sistone, jag är krasslig och mannen har legat sjuk vilket gjort att orken och tiden tyvärr halkat efter. Har varit skitdålig rent utsagt på att kommentera hos er och svara på de kommentarer jag fått, ber verkligen om ursäkt för det. Nu ska jag ta igen det 🙂

Idag var alltså dagen D som jag både längtat och känt en viss oro inför. Allt såg jättebra ut och mitt beräknade förlossningsdatum står fast med viss tvekan, att jag säger så beror på att bm som gjorde ultraljudet sa att de inte flyttar datumet här. Jag förstod aldrig om det var för att jag ska göra ett tillväxtultraljud i v 32, om det är någon rutin i Kalmar att förlossningsdatumet står fast även efter RUL eller om det faktiskt är så att jag enligt beräkningarna är i v 19+4 idag. Försökte verkligen få en förklaring, men hon som gjorde ultraljudet var inte riktigt med i mina tankar. Kommer att ta det med min bm som jag ska till dagen innan midsommarafton, om det nu är så att jag egentligen borde blivit flyttad till låt säga 6 oktober så är ju risken för igångsättning större nu eftersom jag till 99,9% kommer att gå över tiden. Förstår ni hur jag menar? Står datumet fast av princip ska jag definitivt begära hinnsvepning runt bf!

Oavsett, och det absolut viktigaste av allt, är att allting såg jättebra ut och att tillväxten var helt normal. H*n var en livlig liten krabat som drack, sög på tummen och vände sig hit och dit. Här är två bilder på vårt andra lilla mirakel 🙂

8 tankar på “RUL

Lämna en kommentar